Waarom onbewerkt plantaardig?
🌱
In een eerdere post vertelde ik je al wat de ommezwaai naar een onbewerkt plantaardig eetpatroon mij heeft gebracht: meer dan 20 kg gewichtsverlies, meer energie, een lager cholesterol, lagere bloeddruk, minder pijn op de borst (ik heb coronaire microvasculaire dysfunctie, een aandoening van de kleine kransslagaderen), minder opvliegers, een betere stemming en soepeler gewrichten. Niet alleen heb ik persoonlijk deze effecten ervaren, eea wordt ook ondersteund door de wetenschap!
🌱
In deze en komende posts wil ik je wat verder meenemen in wat een voedingspatroon dat bestaat uit onbewerkte plantaardige voeding voor je gezondheid kan betekenen. Ik zeg bewust “voedingspatroon” en niet “dieet”, want het gaat om een andere manier van eten die je je hele leven vol kunt houden en niet een tijdelijk dieet.
🌱
Enkele voordelen van een onbewerkt plantaardig voedingspatroon:
1. Het is ontstekingsremmend.
2. Het bevat weinig verzadigd vet.
3. Het bevat veel vezels.
4. Het is goed voor je immuunsysteem.
5. Het helpt om af te vallen of op gewicht te blijven.
6. Het verlaagt de bloedsuikerspiegel en verhoogt de gevoeligheid voor insuline.
🌱
De komende weken neem ik je stap voor stap mee in deze prachtige, door de literatuur ondersteunde, positieve effecten op je gezondheid. Ook zal ik je vertellen wat je zoal eet met een onbewerkt plantaardig voedingspatroon. Zodat je stap voor stap deze manier van eten kunt gaan omarmen. Op naar een optimale gezondheid! 💪❤️
🌱
Eet jij al plantaardig? Zie jij de voordelen? Waar loop je tegenaan als het gaat om je gezondheid?

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord